Over het algemeen – het gaat dus niet altijd op – kun je stellen dat bij deelname aan meer dan twee à drie beurzen met dezelfde/soortgelijke stand het kostenefficiënter is om een stand te kopen dan te huren. Zowel huren als kopen heeft voors en tegens. Om jou te helpen bepalen of je een beursstand kopen of huren voor jouw verstandiger is, schetsen wij een aantal scenario’s. Neem ze in overweging, voordat je een knoop doorhakt!
Beursstand kopen of huren: Beperkt budget
Een voor jouw samengestelde modulaire beursstand biedt jou flexibiliteit, maar heeft vaak wel een wat hoger initieel prijskaartje. Daarom kan een eerste gevoel zeggen dat huren beter is dan kopen. Toch is dit niet altijd het geval. Bekijk altijd het totaalplaatje; hoe vaak ben jij van plan de stand te gebruiken, hoe hoog zullen de transportkosten zijn en wat kost het zelf of laten opbouwen?
Doelstelling van een beursdeelname is 9 van de 10 keer gericht op het verkrijgen van nieuwe leads/opdrachten. Je zou kunnen zeggen dat je rendement wilt behalen op een investering. Kijk daarom ook naar wat de afschrijving doet als je een beursstand koopt. Daarmee kan kopen zelfs een belastingvoordeel zijn.
Beursstand kopen of huren: Jouw standoppervlakte varieert
Beursstand kopen of huren: Je bezoekt meerdere beurzen in korte tijd
Kijk altijd goed naar jouw kalender. Welke beurzen wil je bezoeken en wanneer zijn ze? Zitten ze kort op elkaar en liggen ze ver uit elkaar dan doe je er verstandig aan om bij een koopstand in ieder geval te zorgen voor een goede transportkist en tijdige afspraken te maken met een vervoerder. Zie je het niet zitten om dit te regelen dan kun je ook in zee gaan met een partij die (lokaal) beursstands verhuurt of direct bij de beursorganisatie een stand huren.
Maak slimme keuzes bij het kopen of huren van een beursstand - bekijk het totaalplaatje, maximaliseer rendement en pas je boodschap moeiteloos aan.
Beursstand kopen of huren: Jouw boodschap verandert per beurs
Meer lezen?
Black Reindeer is een zusterbedrijf van The Inside. Samen hebben we jaren aan ervaring in standbouw. Al onze kennis hebben we gebundeld in interessante artikelen. Je vindt ze in onze kennisbank. Of lees het artikel hieronder!
Maak impact met krachtige visuals
Met een krachtige visual presenteer jij jouw bedrijf of merk zo dat bezoekers van een beurs in één oogopslag zien wie jij bent, wat jouw product is en hoe jouw doelgroep daar voordeel aan heeft.