In dit artikel geven we tips voor goede communicatie op de beurs. Ga je met jouw bedrijf naar een beurs, dan is het belangrijk dat het standpersoneel weet hoe ze een goed gesprek voeren met bezoekers. Dit kan immers het verschil maken tussen wel of geen verkoop.
Stel geen gesloten vragen
Wees niet opdringerig
Effectieve communicatie op de beurs vereist het vermogen om te luisteren, empathie te tonen en flexibel te zijn. Het gaat niet alleen om het verkopen van producten, maar om het opbouwen van waardevolle relaties met potentiële klanten.
Let op lichaamstaal
Neem de tijd
Wil jij weten met welke kosten je te maken krijgt, als je naar de beurs gaat? Lees dan onze blog over beurskosten!
Schrijf prospects niet te snel af
Vaak worden bezoekers beoordeel op basis van hun badge. Maar dit zegt lang niet altijd alles over hun interesse en koopgedrag. Laat prospects ook niet direct vallen als blijkt dat ze onvoldoende budget hebben. Dit kan altijd veranderen.
Wil jij weten met welke kosten je te maken krijgt, als je naar de beurs gaat? Lees dan onze blog over beurskosten!
Meer lezen?
Black Reindeer is een zusterbedrijf van The Inside. Samen hebben we jaren aan ervaring in standbouw. Al onze kennis hebben we gebundeld in interessante artikelen. Je vindt ze in onze kennisbank. Of lees het artikel hieronder!
Begroting vakbeurs: 3 tips
Deelnemen aan een beurs of evenement kan erg waardevol zijn voor jouw bedrijf. Het is een kans om nieuwe klanten te ontmoeten, jouw netwerk uit te breiden en jouw merk te promoten. Begin altijd eerst met het maken van een begroting.