Bewijs de waarde van beursdeelname

Bewijs de waarde van beursdeelname

Gepubliceerd op:

Categorie:

Bewijs de waarde van beursdeelname: gebruik meer dan alleen het aantal leads. Beurzen zijn vaak grote kostenposten en veel regelwerk. Daarom is het belangrijk om goed te onderzoeken wat de resultaten zijn van jouw beursdeelname. Er zijn veel manieren om te bepalen of jouw inspanningen hun doel hebben bereikt. We hebben een viertal statistieken voor jou op een rijtje gezet om het hogere management te laten zien hoe impactvol en waardevol jouw inspanning zijn.

Social media impressies

Sta jij op de beurs en laat je video’s van jouw deelname ook op social media zien, dan heb je niet alleen te maken met persoonlijke bezoekers, óók met virtuele bezoekers. Daarnaast vergroot je met social media de bekendheid van jouw aanwezigheid op de beurs, welke productdemo’s je laat zien en andere activiteiten op jouw stand. Een productdemo kan in het echt door een aantal bezoekers worden gezien. Op social media ben je zichtbaar voor heel veel meer mensen. Natuurlijk kun je kijken naar vind-ik-leuks en volgers, maar wat dacht je van aantal vertoningen, engagement en klikfrequentie? Door in deze informatie te duiken kun je er achter komen welk type post het meeste impact heeft.

Het aantal demonstraties

Met interactie wordt het mogelijk een memorabel moment mee te geven aan jouw bezoekers. Het is onwaarschijnlijk dat een statische banner net zo goed presenteert als een interactieve ervaring. Met elke deelnemer die deelneemt aan een workshop of demonstratie vergroot je de kans dat deze persoon klant wordt.

Gegevens hierover kun je simpelweg verzamelen door zelf te tellen hoeveel mensen mee denken aan een demonstratie op welk moment. Ook zou je badges kunnen scannen van deelnemers. Het voordeel hiervan is dat je vervolgens een goede follow-up kunt uitvoeren.

Bezoek van huidige klanten

Het behouden van klanten kost veel minder dan het vinden van nieuwe klanten. Het uitbreiden van kansen bij bestaande klanten, is het laagst hangende fruit. Bestaande klanten niet op locatie te hoeven opzoeken, omdat je ze spreekt op de beurs, bespaart een hoop reistijd. Tel dit allemaal bij elkaar op; ook dit is winst.

Door bij het registreren van bezoekers onderscheid te maken tussen bestaande en nieuwe bezoekers kun je jouw huidige klanten met een telefoontje of e-mail een passende opvolging geven. In jouw verslag na de beurs kun je aangeven welke bestaande klanten je hebt gesproken en wat opmerkelijk was.

Beurzen gaan verder dan leads: meet de waarde van beursdeelname. Sociale media, demonstraties, klantbezoeken en mediawaarde onthullen de impact en waarde. Behoud klanten en vergroot merkzichtbaarheid.

Mediawaarde

Misschien bezoekt een journalist jouw beursstand en schrijft een artikel of iemand op jouw stand wordt geïnterviewd en geciteerd. Redactionele berichtgeving, of het nu gedrukt, online of op tv is, kan het aantal mensen dat jouw merk ziet enorm vergroten. Berichtgeving over jouw bedrijf of product voegt vaak ook geloofwaardigheid toe. Aantonen wat de waarde van jouw aanwezigheid in de media is geweest kan op verschillende manieren. Zo kun je bijvoorbeeld de waarde van een advertentie omrekenen naar die van een redactioneel stuk.

Meer lezen?

Black Reindeer is een zusterbedrijf van The Inside. Samen hebben we jaren aan ervaring in standbouw. Al onze kennis hebben we gebundeld in interessante artikelen. Je vindt ze in onze kennisbank. Of lees het artikel hieronder!

Bereid jouw beurspersoneel voor

Beurstraining: bereid jouw beurspersoneel voor

Voor veel exposanten is beurspersoneel voorbereiden, door middel van een beurstraining, bijzaak. Jammer, want vaak zijn de effecten van een beurstraining duidelijk te zien.

Lees verder…