Het belang van een effectief standontwerp voor leadgeneratie

DUO kopstand

Gepubliceerd op:

Categorie:

Zakelijke groei is voor een groot deel afhankelijk van het genereren van leads. Leads verzamelen kan op veel manieren. Een waardevolle manier om leads te verzamelen, is door deel te nemen aan (vak)beurzen en evenementen. Maar hoe zorg jij ervoor dat je op de beurs leads genereert en vervolgens daadwerkelijk converteert? Onder andere jouw standontwerp speelt daar een belangrijke rol bij!
 
Jouw beursstand is meer dan alleen een ruimte om jouw product of dienst te laten zien. Het is een krachtig hulpmiddel om nieuwe klanten aan te trekken en ze betrokken bij jouw bedrijf te laten voelen! We zetten op een rijtje waarom een goed doordacht standontwerp helpt bij succesvolle leadgeneratie.

1. De eerste indruk telt

Op een drukke beursvloer is de keuze reuze voor bezoekers. Binnen slechts enkele seconden beslissen ze welke stand ze willen bezoeken. Voor je het weet, staan ze bij de concurrent. Om in die eerste paar seconden bezoekers voor je te winnen, is een standontwerp, dat direct de aandacht trekt, essentieel. Trigger de nieuwsgierigheid, zodat bezoekers bij jouw stand willen stoppen en geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt.

2. Merkconsistentie en herkenbaarheid

Houdt tijdens het ontwerpen van jouw stand altijd rekening met jouw merkidentiteit. Consistentie in kleuren, logo’s en visuele elementen helpen bij de herkenbaarheid en zorgen ervoor dat potentiële klanten vertrouwd raken met jouw merk. Ze ervaren het immers keer op keer hetzelfde. Zo voelen zij zich meer betrokken en win je vertrouwen.

Jouw beursstand is meer dan alleen een ruimte om jouw product of dienst te laten zien. Het is een krachtig hulpmiddel om nieuwe klanten aan te trekken en ze betrokken bij jouw bedrijf te laten voelen!

3. Creëer een gastvrije en uitnodigende sfeer

Door jouw stand zo te ontwerpen dat hij gastvrij overkomt, zorg je dat bezoekers zich comfortabel voelen. Zorg bijvoorbeeld voor goed geplaatste zitplaatsen, interactieve displays of een beursteam dat jouw bezoekers gastvrij begroet en op de stand ontvangt. Een uitnodigende sfeer, waarbij bezoekers zich comfortabel voelen, stimuleert bezoekers om langer te blijven en met jou in gesprek te gaan.

4. Interactieve elementen

Moderne beursbezoekers verwachten meer dan alleen statische displays. Interactieve elementen, zoals demonstraties, spelletjes, enquêtes of proefmonsters, zorgen voor een boeiende ervaring. Ze bieden ook de mogelijkheid om gegevens van geïnteresseerde bezoekers te verzamelen.

5. Registratiesysteem

Een effectieve beursstand bevat tools voor het vastleggen van gegevens. Dat kunnen (digitale) lead-formulieren zijn of je zorgt voor een systeem waarmee de badges van beursbezoekers kunt scannen. De gegevens die je hiermee verzameld zijn van onschatbare waarde voor follow-up na het evenement.

Al met al heeft jouw standontwerp veel invloed op het verzamelen van leads op de beurs. Het is een belangrijke factor als het gaat om de aandacht trekken van bezoekers. Zorg dat je jouw standontwerp serieus neemt en investeer in een aantrekkelijke beurspresentatie.

De vijf punten hierboven zijn belangrijk om leads te genereren. Maar vergeet niet, het eindigt niet zodra het evenement voorbij is. Zorg ook voor een strategie als het gaat om follow-up.

Meer lezen?

Black Reindeer is een zusterbedrijf van The Inside. Samen hebben we jaren aan ervaring in standbouw. Al onze kennis hebben we gebundeld in interessante artikelen. Je vindt ze in onze kennisbank. Of lees het artikel hieronder!

Tips voor goede communicatie op de beurs

5 tips voor goede communicatie op de beurs

Ga je met jouw bedrijf naar de beurs, dan is het belangrijk dat het standpersoneel weet hoe ze een goed gesprek voeren met bezoekers.

Lees verder…