Met een krachtige visual presenteer jij jouw bedrijf of merk zo dat bezoekers van een beurs in één oogopslag zien wie jij bent, wat jouw product is en hoe jouw doelgroep daar voordeel aan heeft. Een krachtige visual is een ontzettend belangrijk presentatie element. Lukt het jou niet om jouw bedrijf of merk duidelijk neer te zetten, dan is de kans groot dat bezoekers aan jouw stand voorbij gaan.
We zetten voor jouw een aantal zaken onder elkaar om te overwegen wanneer je aan de slag gaat met het maken van krachtige visuals. Zo weet je zeker dat bezoekers zich niet afvragen wat jou bedrijf nou eigenlijk doet.
Kies één boodschap
Kies een krachtige boodschap
Optimale zichtbaarheid
Over het algemeen kun je stellen dat visuals in drie verschillende categorieën vallen. Afbeeldingen die al van een grotere afstand mensen trekken, afbeeldingen die bedoeld zijn om zichtbaar te zijn vanaf ongeveer 10 meter en afbeeldingen om van dichtbij te bekijken.
Tip: de meeste mensen kijken niet lager dan heuphoogte. Zorg dus dat jouw boodschap op een aantrekkelijke hoogte hangt. Houdt ook rekening met visuals die geblokkeerd worden door standpersoneel. Kies er dan bijvoorbeeld voor om afbeeldingen hoger of op een andere plek te plaatsen. Een logo wordt vaak op ooghoogte geplaatst.
Onze ontwerpers hebben jaren ervaring met het ontwerpen van krachtige visuals. Ze helpen jou graag!
Maak impact met kleur
Ongebruikelijke vormen
Opvallende beweging
Consistente uitingen
Gebruik de juiste materialen voor jouw krachtige visual
Meer lezen?
Black Reindeer is een zusterbedrijf van The Inside. Samen hebben we jaren aan ervaring in standbouw. Al onze kennis hebben we gebundeld in interessante artikelen. Je vindt ze in onze kennisbank. Of lees het artikel hieronder!
Succesvolle beurs: 5 best practices
Met jouw bedrijf naar een vakbeurs gaan is een geweldige kans om nieuwe klanten te ontmoeten, jouw bedrijf te promoten en verkoop te stimuleren. Goede voorbereiding is het halve werk.