Psychologie: Hoe trek je de aandacht op de beurs?

Hoe trek je de aandacht op de beurs

Gepubliceerd op:

Categorie:

Aandacht trekken op de beursvloer, te midden van allerlei concurrenten is een kunst op zich. Een stand met een strak design en felle kleuren, is vaak niet genoeg. Hoe prikkel jij de nieuwsgierigheid van bezoekers? Grijp van iedereen de aandacht op de beurs! Aan de hand van een voorbeeld, nemen we je mee.

De kracht van interactie en betrokkenheid

Zorg dat mensen niet alleen kijken, ze willen namelijk ook meedoen! Hoe pak je dit aan? Plaats bijvoorbeeld op jouw stand een interactief scherm waar bezoekers hun mening kunnen geven over een eenvoudige maar intrigerende vraag: “Wat zou jij doen met een extra uur in je dag?

Waarschijnlijk hebben de meeste mensen wel een idee bij wat ze met extra tijd zouden doen. Daarom is het voor bezoekers ook eenvoudig om hun antwoord achter te laten. Doordat bezoekers zich rondom het interactieve scherm verzamelen, ontstaan gesprekken en wordt van gedachten gewisseld.

Connectie door verhalen

Terwijl interactie ontstaat kun jij als exposant jouw moment grijpen! Vertel bijvoorbeeld wat persoonlijke anekdotes over hoe jullie product het leven van mensen heeft veranderd en er voor zorgde dat zij een uur tijd overhielden op een dag. Probeer deze verhalen af te stemmen op jouw publiek. Een jonge moeder kan zich weer beter inleven in een verhaal met kinderen dan een zakenman.

Op de beursvloer gaat het niet alleen om producten tonen, maar ook om het raken van de juiste snaar bij je doelgroep door interactie, verhalen, monsters en beloningen.

Gratis monsters

Door naast verhalen te delen ook gratis monsters uit te delen geef je bezoekers niet alleen een voorproefje of tastbare ervaring; het geeft ze ook een gevoel van waardering. Een subtiele manier om te laten weten dat je het waardeert dat ze aandacht aan jouw product hebben geschonken, maar ook dat je graag wat extra’s doet voor jouw potentiële klanten!

Directe beloning

Wil je nog een beetje extra’s doen voor jouw bezoekers? Zorg dan voor een aantal prijzen voor de meest creatieve antwoorden op de vraag die je hebt gesteld. Zo beloon je direct voor deelname en neemt de drukte rondom jouw stand nog meer toe.
Ga je naar de beurs, dan gaat het niet alleen om het tonen van je producten, maar ook om het raken van de juiste snaar bij je doelgroep.

Meer lezen?

Black Reindeer is een zusterbedrijf van The Inside. Samen hebben we jaren aan ervaring in standbouw. Al onze kennis hebben we gebundeld in interessante artikelen. Je vindt ze in onze kennisbank. Of lees het artikel hieronder!

DUO kopstand

Het belang van een effectief standontwerp voor leadgeneratie

Hoe zorg jij ervoor dat je op de beurs leads genereert en vervolgens daadwerkelijk converteert? Onder andere jouw standontwerp speelt daar een belangrijke rol bij.

Lees verder…