Op een internationale vakbeurs kun je bij uitstek nieuwe markten verkennen, zakelijke partners ontmoeten en je merk wereldwijd promoten. Om te voorkomen dat jouw succes wordt gehinderd door taalbarrières delen we in deze blog enkele tips. Hoe kun je effectief communiceren op internationale vakbeurzen?
Voorbereiding is essentieel
Wees voorbereid! Zorg dat je jouw marketingmateriaal, presentaties en gespreksonderwerpen beschikbaar hebt in de talen van de bezoekers die je verwacht.
Op internationale vakbeurzen opent effectieve communicatie deuren naar nieuwe kansen.
Meertalig personeel
Visuele communicatie
Beelden spreken een universele taal. Zorg ervoor dat jouw stand visuele elementen bevat die jouw boodschap overbrengen zonder woorden. Denk aan afbeeldingen, video’s en grafieken.
Meertalig marketingmateriaal
Door jouw brochures, flyers en presentaties te vertalen naar de belangrijkste talen van jouw beursbezoekers vergemakkelijk je het begrip van jouw producten en diensten. Daarnaast toon je toewijding aan de internationale markt.
Begrijp de cultuur
Wat als normaal wordt beschouwd in de ene cultuur, kan in de andere als beledigend worden opgevat. Toon respect en pas je communicatie aan om mogelijke misverstanden te voorkomen.
Internationale beurzen bieden enorme kansen, maar dan is het wel belangrijk om goed te kunnen communiceren. Hierboven hebben we een aantal tips gegeven om informatie te zenden, maar niet onbelangrijk is ook luisteren! Besteed altijd aandacht aan lichaamstaal en uitdrukkingen. Succes op jouw volgende internationale vakbeurs!
Meer lezen?
Black Reindeer is een zusterbedrijf van The Inside. Samen hebben we jaren aan ervaring in standbouw. Al onze kennis hebben we gebundeld in interessante artikelen. Je vindt ze in onze kennisbank. Of lees het artikel hieronder!
Psychologie: Hoe trek je aandacht op de beurs?
Aandacht trekken op de beursvloer, te midden van de concurrentie is een kunst op zich. Grijp van iedereen de aandacht. Wij geven je een voorbeeld!